In de leveringsakte – ook wel transportakte genoemd – staan alle afspraken tussen de koper en de verkoper. Onze notaris voert voorafgaand aan de overdracht diverse controles uit, om zeker te weten dat de akte inderdaad gepasseerd kan worden: we controleren of aan alle wettelijke voorwaarden is voldaan, of de verkoper daadwerkelijk de eigenaar is en of er beslagen op de woning rusten. Hebben koper, verkoper én de notaris de akte eenmaal getekend? Dan schrijft onze notaris vervolgens een afschrift van de leveringsakte in bij het Kadaster. Dan is de woning officieel geleverd en bent u de nieuwe eigenaar van de woning.
De overdracht van de woning
Leveringsakte woning
U heeft het koopcontract getekend, de hypotheek geregeld en de inboedel ingepakt. Nu is het tijd voor het grote moment: de overdracht van de woning! Met een leveringsakte op maat zorgt Hoekstra & Partners Notarissen ervoor dat het overdragen van de woning juridisch goed geregeld wordt.
Woning kopen? Kies uw notaris
Als u degene bent die de woning koopt, bent u ook degene die bepaalt welke notaris de leveringsakte opstelt. Wanneer u kiest voor Hoekstra & Partners Notarissen in Tilburg weet u zeker dat de leveringsakte zorgvuldig wordt opgesteld.